Księgowość, kadry i płace

 

w zakresie obsługi podatkowej firmy:

  • pomagamy w zarejestrowaniu i rozpoczęciu działalności gospodarczej, wyborze formy organizacyjnej, doborze optymalnej formy opodatkowania, w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej,

  • doradzamy w przekształceniu formy działalności gospodarczej,

  • rejestracja podmiotów w Krajowym Rejestrze Sądowym – sporządzanie wniosków,

  • wnioski o interpretację przepisów prawa podatkowego,

  • wnioski o odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej,

  • wnioski o umorzenie, rozłożenie na raty podatków lub zaległości podatkowych,

  • wnioski o zawieszenie, wstrzymanie postępowania egzekucyjnego,

  • audyt podatkowy - ocena prawidłowości rozliczeń podatkowych oraz identyfikacja zagrożeń,

  • prowadzenie rachunkowości wszystkich rodzajów ewidencji (księgi handlowe, książki przychodów i rozchodów, ryczałt), ewidencja podatku VAT,

  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,

  • kontrolę i weryfikację ksiąg oraz ewidencji podatkowych, wyprowadzanie zaległości,

  • sprawowanie stałego nadzoru nad prowadzoną dokumentacją księgowo-podatkową,

  • rozliczenia z pracownikami (zaliczki, karty płatnicze, delegacje, ryczałty),

  • rozliczenia z kontrahentami (kartoteki, potwierdzenia sald, noty, wezwania do zapłaty),

  • konsultacje z zakresu transakcji wewnątrzwspólnotowych (WNT, WDT) oraz prawidłowości dowodów potwierdzających ich wykonanie,

  • sprawdzenie prawidłowości rozliczenia podatku akcyzowego,

  • rozliczenia dochodów zagranicznych,

  • badanie prawidłowości kwalifikacji dokumentów księgowych pod względem przepisów podatkowych i ustawy o rachunkowości,

  • analizę operacji gospodarczych pod względem zgodności z prawem dewizowym,

 

w zakresie obsługi kadrowej firmy:

  • przygotowywanie umów kształtujących stosunek pracy (umów o pracę, aneksów, porozumień, wypowiedzeń, oświadczeń itp.),

  • prowadzenie akt osobowych i dokumentacji pracowniczej,

  • przygotowywanie dokumentacji, pism, zaświadczeń w trakcie procesu zatrudnienia,

  • przygotowywanie dokumentów w związku z rozwiązaniem umowy o pracę, w szczególności świadectw pracy, ustalanie uprawnień do wypłat odpraw, odszkodowań, ekwiwalentów,



w zakresie obsługi płacowej firmy:

  • naliczanie wynagrodzeń wraz ze świadczeniami dodatkowymi, rozliczeniem okresów choroby, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, zaliczek na podatek dochodowy,

  • sporządzanie list płac,

  • rozliczanie umów zleceń i umów o dzieło,

  • ustalanie uprawnień do urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich, wychowawczych, ewidencja urlopów,

  • kartoteki wynagrodzeń,

     

w zakresie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych:

 

  • prowadzenie pełnej dokumentacji ubezpieczeniowej pracowników oraz osób prowadzących działalność gospodarczą,

  • doradztwo w wyborze wariantu ubezpieczeniowego dla właściciela, osób współpracujących, rodziny, pracowników,

  • deklaracje zgłoszeniowe i rozliczeniowe z wykorzystaniem programu Płatnik,

  • przygotowywanie dokumentacji do zasiłków wypłacanych z ZUS,

  • doradztwo w zakresie przepisów prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.